The Education at the Beginning of the 20th Century: A Yesterday That Must Be Present

Authors

  • Hilda Noemí Agostino Universidad Nacional de La Matanza, Secretaría de Extensión Universitaria, Junta de Estudios Históricos de La Matanza, San Justo, Buenos Aires, Argentina.

DOI:

https://doi.org/10.54789/am.v8i2.1

Keywords:

Argentine history, history of education, university reform, free education

Abstract

Does not apply.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

  • Hilda Noemí Agostino, Universidad Nacional de La Matanza, Secretaría de Extensión Universitaria, Junta de Estudios Históricos de La Matanza, San Justo, Buenos Aires, Argentina.

    PH. D en Educación (Estados Unidos). Magíster en Historia (España), Magíster en Gestión de Proyectos Educativos (Argentina), Especialista en Educación Superior (Cuba). Investigadora Nacional (II). Docente y autora de numerosas publicaciones en Historia, Educación, Formación Docente y Cultura Nacional. 

References

Agostino, H. N., Artola, A. Y., y Bertune Fatgala, M. N. (2021). Educar en La Matanza. Decisiones y concreciones entre 1778 y 1945. Universidad Nacional de La Matanza.

Bialet Massé, J. (2010). Informe sobre el estado de las clases obreras argentinas (v. 2). Ministerio de Trabajo de la Provincia de Buenos Aires.

Puiggrós, A. (2001). Qué pasó en la educación argentina. Breve historia desde la colonia hasta el presente. Kapelusz.

Universidad Nacional de Santiago del Estero. (2020, 7 de mayo). Más allá de un nuevo aniversario de la UNSE: porqué Santiago es madre de universidades en el país. UNSE. https://www.unse.edu.ar/index.php/unse-institucional/3627-mas-alla-de-un-nuevo-aniversario-de-la-unse-porque-santiago-es-madre-de-universidades-en-el-pais

Published

2024-12-20

Issue

Section

Editorial

How to Cite

The Education at the Beginning of the 20th Century: A Yesterday That Must Be Present. (2024). Antigua Matanza, 8(2), 1-12. https://doi.org/10.54789/am.v8i2.1

Similar Articles

1-10 of 98

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

> >>